×

چطور میتونم کمکت کنم؟

بایدها و نبایدهای شب قبل از کنکور - ۰۸۳۳۸۳۹۶۸۱۰

بایدها و نبایدهای شب قبل از کنکور - ۰۸۳۳۸۳۹۶۸۱۰

بایدها و نبایدهای شب قبل از کنکور - ۰۸۳۳۸۳۹۶۸۱۰

1402/2/30 0

زمان های پایانی تا رسیدن به کنکور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و ارتباط تنگاتنگی با نحوه عملکرد داوطلب در چند ماه گذشته داشته است.

بایدها و نبایدهای شب قبل از کنکور

نکات مهم شب کنکور

زمان های پایانی تا رسیدن به کنکور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و ارتباط تنگاتنگی با نحوه عملکرد داوطلب در چند ماه گذشته داشته است. آموزش نکاتی در مورد روز و شب قبل کنکور باعث می شود تا استرس داوطلب کم شود و بتواند به بهترین شکل، توانایی و اطلاعات خود را بر روی کاغذ بیاورد.

باید به این نکته توجه شود که اگر کوچک ترین اشتباهاتی در لحظات آخر انجام شود می تواند در نتیجه نهایی کنکور داوطلب تاثیر غیر قابل جبرانی داشته باشد و فرصت موفقیت دانش آموزان کنکوری را از بین ببرد.

آموزشگاه برتر کرمانشاه

بیشتر مشاوران در شب و روز قبل از کنکور به داوطلبان توصیه می کنند که دیگر به هیچ وجه مطالعه نکنند، استراحت کافی داشته باشند و اگر می توانند همراه با خانواده به تفریح بروند، این توصیه برای اکثر داوطلبان صادق است.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان برای مطالعه چه وقتی از روز است؟

اگرچه عده ای از داوطلبان هستند که در روزهای قبل از کنکور دچار استرس می شوند و به همین دلیل روند برنامه‌ریزی آن ها با مشکل روبرو می شود. اگر این امکان وجود دارد، بهتر است داوطلب قبل از کنکور، یک بار مسیرهای منتهی به حوزه امتحانی خود را بررسی کند تا در روز کنکور با ترافیک و مشکلات این چنینی روبرو نشود. این مسئله از استرس دیر رسیدن به محل کنکور جلوگیری می کند.

در شب قبل از کنکور، تمامی وسایل مورد نیاز برای کنکور را آماده کنید. این وسایل شامل کارت داوطلبی، خودکار آبی، پاک کن، مداد تراش، مداد، سنجاق برای وصل کردن کارت داوطلبی و کارت شناسایی می باشد. داوطلب باید برنامه ریزی کند تا قبل از ساعت ۲۳ به رختخواب برود. استحمام قبل از خواب با آب گرم موجب می شود استرس کاهش پیدا کند و خواب راحتی حاصل شود.

شام مناسب و خواب کافی 

حدود سه ساعت قبل از خواب شام سبکی میل کنید، همچنین نوشیدن یک لیوان شیر کم چرب یا مخلوطی از آب سیب یا آب کاهو که باعث آرامش بیشتر و خواب کافی می شود استفاده کنید. سعی کنید حدود ۱۰ یا ۱۱ شب بخوابید و نزدیک ۶ صبح بیدار شوید. شب کنکور حدود ۸ ساعت بخوابید. اگر از روزهای قبل خوابتان را تنظیم نکرده باشید، احتمال دارد شب کنکور نتوانید بخوابید و سر جلسه کنکور استرس، بی خوابی و بی حالی و عدم تمرکز به سراغ شما بیاید و نتوانید نتیجه دلخواه را بگیرید. 

کنکور کرمانشاه

نوشیدنی مناسب 

بجز شیر می توانید برای آرامش بیشتر، چای سبز و گل گاوزبان میل کنید. اگر فکر می کنید خیلی از مطالب را فراموش کرده اید و یا نگران هستید که چرا بعضی از مطالب را اصلا نخوانده اید باید بدانید که اکثر داوطلبان کنکور همین حس را دارند. این حس فقط مختص شما نیست. 

بیشتر بخوانید: اهمیت و نحوه‌ استراحت در طول مطالعه درسی

نکات مهم روز کنکور

بدون شک کنکور یکی از آزمون های بسیار حساس در طول زندگی هر دانش آموز و حتی والدین آن هاست که استرس و نگرانی های زیادی را برای آن ها به دنبال دارد. خواندن هر گونه کتاب جمع بندی کنکور در روز کنکور، باعث تشویش و استرس دانش آموز می شود. بنابراین مطالعه را کنار بگذارید.

اگر داوطلب علائمی مثل تپش قلب، خشکی دهان و لرزش دارد، حتما باید تا قبل از زمان برگزاری کنکور به یک روانپزشک مراجعه نماید تا بتواند این علائم را درمان یا کنترل نماید. در صورت عدم توجه به این موضوع ممکن است، در زمان آزمون با مشکل روبرو شود. 

در روز کنکور نیم ساعت قبل از شروع آزمون، باید حتما در محل کنکور حاضر شوی، درصد بسیار بالایی از اضطراب و استرس ها در زمان کنکور ناشی از دیر رسیدن است.

با گوش دادن به موسیقی های آرام بخش و خواندن دعا استرس و نگرانی های خود را کم کنید. بعد از خوردن صبحانه، تمام وسایلی که از شب قبل آماده کرده اید همراه خود بردارید. در روز کنکور حتما صبحانه میل کنید، چون باعث افزایش انرژی در شما می شود و از پایین آمدن قند خون جلوگیری می کند. برای صرف صبحانه لازم نیست لبنیات و مشتقات آن را مصرف کنید، چون لاکتوز موجود در شیر باعث ایجاد اضطراب می شود. همچنین  توصیه می شود مواد غذایی مثل نخودچی، انواع مغزها، کشمش و آب معدنی همراه داوطلب باشد.

خواندن مطالب جدید در ساعت های نزدیک به کنکور ،باعث افزایش نگرانی و استرس و در نتیجه از یاد بردن مطالب قبلی خواهد شد، سعی کنید هیچ مطلبی حتی به صورت یاد آور مطالعه نکنید.

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته مهندسی مکانیک کنکور 1402

از جمله مسائل و نکاتی که یک داوطلب کنکور در زمان جلسه باید آن را رعایت کند، مدیریت زمان جلسه کنکور و تکنیک هایی است که برای تست زنی آموخته است. مدیریت ساعت‌ های پایانی و باقی مانده به آزمون کنکور یکی از فاکتورهای بسیار اساسی در موفقیت در این آزمون است و ارتباط تنگاتنگی با وش مقابله با استرس و تمرکز فرد در زمان کنکور دارد.

زمان پاسخ دهی به سوالات کنکور را طوری تنظیم کنید تا دچار کمبود وقت نشوید. محل گزینه صحیح را کاملا پر کنید. به هیچ وجه بر روی سوالی بیش از حد معمول مکث نکنید. قبل از اینکه گزینه ها را مطالعه کنید سوال را به خوبی بخوانید.

کلاس کنکور کرمانشاه

لوازم مورد نیاز برای کنکور

 لوازم مورد نیاز برای کنکور شامل مداد مشکی نرم ، پاک کن، مداد تراش ، کارت ورود به جلسه کنکور و سنجاق، ساعت مچی، دستمال کاغذی و دستمال پارچه ای، کارت ملی، بطری آب معدنی و مواد خوراکی مثل شکلات و مغز های خشک می باشد.

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته مهندسی عمران کنکور 1402

قبل از شروع به تست زدن، حتما مشخصات خود را که بر روی پاسخنامه و شماره صندلی درج شده است مطابقت دهید. وضعیت صندلی خود را از لحاظ سالم بودن و اینکه در جای مناسب قرار گرفته است چک کنید. در صورت بروز مشکل در صندلی، حتما به مراقبین جلسه بگویید تا در صورت امکان آن را تعویض کنند.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر