×

چطور میتونم کمکت کنم؟

کنکور کرمانشاه | ۰۸۳۳۸۳۹۶۸۱۰🟤

کنکور کرمانشاه | ۰۸۳۳۸۳۹۶۸۱۰🟤

کنکور کرمانشاه | ۰۸۳۳۸۳۹۶۸۱۰🟤

1401/9/14 0

یکی از محبوب ترین رشته های گروه تجربی، پزشکی است و هر سال، داوطلبان بسیار زیادی دارد، اکثر دانش آموزان تجربی، آرزوی قبولی در این رشته دشوار را دارند.

کنکور کرمانشاه

معرفی رشته پزشکی

یکی از محبوب ترین رشته های گروه تجربی، پزشکی است و هر سال، داوطلبان بسیار زیادی دارد، اکثر دانش آموزان تجربی، آرزوی قبولی در این رشته دشوار را دارند.

کنکور کرمانشاه

رشته پزشکی دانشی است با هدف حفظ و ارتقاء سلامتی، درمان بیماری‌ ها و بازتوانی آسیب‌ دیدگان که با شناخت بیماری ها، تشخیص، درمان و پیشگیری از بروز آنها قابل دستیابی است. فارغ التحصیلان رشته پزشکی روزانه با افراد زیادی از گروه های مختلف جنسی، اجتماعی و سنی مواجه هستند که با وجود تفاوت هایشان برای سلامتی و تندرستی به پزشک برای درمان اعتماد می کنند.

و در نتیجه این اعتماد تصمیم گیری در مورد سلامتی شان را به پزشک می سپارند. آنھا به پزشکان اجازه دیدن، لمس کردن و دست زدن به ھر قسمتی از بدنشان، حتی محرمانه ترین قـسمت ھا را هم می دھند. 

طولانی بودن دوره و طاقت فرسا بودن این رشته محروم بودن از تعطیلات و تفریحات متداول هم سن و سالان و نداشتن درآمد تا پایان دوره ی تحصیل را می توان سختی های دوران دانشجویی این رشته دانست. مواجهه با صحنه های دلخراش مرگ، خونریزی و جراحت های شدید، کم کم بر روحیه شخص تاثیر منفی خواهد گذاشت، پس این رشته مناسب کسانی است که توانایی تطابق با شرایط سخت اینچنینی را داشته باشند.

برای کنار آمدن با شرایط استرس‌زا، دلسوزی، صبر و تحمل جسمی نیاز است، ضروری است مهارت‌های ارتباطی، ریاضی و فنی بسیار خوبی را فراگرفته و به بیمار ارائه نمود.

بیشتر بخوانید: کلاس کنکور کرمانشاه

دانشجوی رشته پزشکی نیاز به استدلال دیداری برای استفاده از قدرت استدلال با تصاویر ونشانه ها نیاز دارد، استدلال ریاضی برای کشف روابط میان اعداد و شناسایی الگوهای موجود در آنها در این افراد، استعداد درک 3 بعدی تا بتوانند ماورای آنچه که در سطح چیزها و امور است را ببینند و دقت تا بتوانند به خوبی تمرکز کنند و جزئیات را به خاطر بسپارد و از آنها در موقعیت های لازم استفاده نماید.

معرفی رشته دندان پزشکی

شغل یک دندان پزشک تشخیص و درمان بیماریهای دهان و دندان است. دندان یپزشکی یکی از علوم تخصصی در حوزه سلامت دهان و دندان است. دندان پزشک از بسیاری از بیماری‌ها در مرحله اولیه اطلاع می یابد و با درمان آنها از پیشرفت بیماری پیشگیری خواهد کرد. ارزیابی سلامتی دندان‌ها و لثه‌ها، جرم گیری، عصب کشی دندان و گذاشتن روکش، جراحی دندان، ارتودنسی، خدمات زیبایی دندان و ...  از جمله وظایف یک دندان پزشک است.

دانشجوی رشته دندانپزشکی باید در دروس علوم پایه و همچنین زبان انگلیسی قوی باشد، اگر دانشجوی این رشته به روز نباشد فقط خواهد توانست کار عملی انجام دهد و اطلاعات کافی از بیماری‌های مختلف را به دست نخواهد آورد. دانشجویان رشته دندان پزشکی باید دستان توانمند و با مهارتی داشته باشند و همچنین توانایی کار کردن ظریف و با دقت را دارا باشند تا بتوانند کارهای ظرفیت دندان پزشکی را انجام دهند.

همچنین دندان پزشکان باید سلامت جسمی و روانی کامل داشته باشند تا بتوانند از عهده انجام تمامی کارهای عملی و علمی و مورد نیاز این رشته برآیند، چون این رشته درگیری جسمی بالایی دارد و بیماری‌هایی مانند آرتروز و دیسک کمر و از این قبیل را به دنبال خواهد داشت. خلاقیت و دید هنری در این رشته از دیگر ویژگی‌هایی است که نیاز یک دانشجوی دندان پزشکی است.

یک دندان پزشک باید فردی آرام، خونسرد، خلاق، دارای سرعت عمل بالا و صبور باشد. از لحاظ جسمی و روحی سالم باشد و توانایی ایجاد ارتباط اجتماعی بالایی داشته باشد؛ چون تقریبا همه افراد یک ترس پنهان از دندان درد و دندان پزشک دارند، بنابراین توانایی برقراری ارتباط با بیمار و ایجاد حس اعتماد در بیمار یک اصل فراموش نشدنی به‌خصوص در رشته تخصصی اطفال است. 

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته مشاوره کنکور 1402

در این شغل لازم است دندان پزشک بتواند موقعیت‌ها را تجزیه و تحلیل نماید و راه‌حل مناسب برای نیازهای هر بیمار را محاسبه کند. مهارت‌های عالی شناختی به دندان پزشک امکان انجام تصمیمات محکمی در کار را خواهد داد. یک فرد در زمینه دندان پزشکی باید مهارت‌های مدیریتی داشته باشد، باید آگاه باشد که داشتن مهارت‌های مدیریتی، در اداره کلی امور کاری موثر خواهد بود.

معرفی رشته داروسازی

رشته داروسازی نقش مهمی در تولید و ساخت دارو، بررسی وضعیت دارو در بدن انسان و موجودات زنده هم چنین میزان تأثیر دارو در سلامت جامعه و کم کردن بحران‌ های بیماری‌ زا ایفا می کند. فرموله کردن ماده یعنی تبدیل ماده به قرص، کپسول، شربت و غیره که برای بیمار قابل مصرف باشد، از دیگر وظایف یک دکتر داروساز است.

دانشجویان این رشته در ابتدا مقطع دکتری عمومی را می گذرانند. دروس این رشته مانند رشته پزشکی و دندانپزشکی شامل دو بخش علوم پایه و دروس اصلی و تخصصی می باشد که دانشجویان پس از گذشت تقریبا دو سال و گذراندن واحدهای درسی مربوطه، در آزمونی تحت عنوان آزمون علوم پایه که هر ساله در دو نوبت از سوی سازمان سنجش آموزش پزشکی کشور برگزار می گردد، شرکت می کنند.

داروسازی را می توان از ابزارهای پزشکی در درمان بیماران برشمرد که وجود آن در دنیای سلامت و بهداشت بسیار ضروری است. داروسازی با شناخت کامل دنیای درون بدن انسان و به کارگیری برهم کنش های مولکولی راه های ممکن و موثر در درمان بیماری ها می سازد. همواره در این رشته باید نسبت به پیشرفت و پا برجایی آن توجه کافی صورت گیرد.

رشته داروسازی برای حل مسائل مرتبط با دارو و سلامت در سطح ملی، پیشگیری از سمیت و عوارض جانبی داروها، اطلاع رسانی درباره داروها، شناخت کامل خصوصیات داروهای موجود در فارماکوپه دارویی و راهنمایی بیماران و مشاوره پزشکان در استفاده درست از داروها و دیگر موارد مرتبط با دارو درمانی نیز نقش دارد.

با بهره گیری از استعداد افرادی که در رشته داروسازی تحصیل کرده اند می توان تا حد زیادی واردات دارو با قیمت های گزاف را کاهش داد و به استقلال در این زمینه دست یافت. همچنین با پیشرفت پزشکان داروساز کشور و فراهم کردن امکانات مورد نیاز از سوی سازمان های مربوطه، امکان صادرات دارو به وجود بیاید و موجبات بهبود چرخه اقتصادی کشور نیز فراهم شود.

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته کادر درمانی کنکور 1402

علاوه بر تمام موارد ذکر شده، این موارد نیز از جمله اهداف رشته داروسازی هستند:

تشخیص نیازهای عمومی آموزشی و پژوهشی در علم داروسازی و عوامل مربوط به آن

آشنایی با تحقیقات علمی و عملی در علوم دارویی

تقویت دانش و توانایی ها در زمینه های مختلفی مانند تولید لوازم بهداشتی و آرایشی، توانایی اداره داروخانه ها، ساخت دارو، کنترل کمی و کیفی محصولات و…

کلاس کنکور کرمانشاه

آدرس ما: کرمانشاه،22 بهمن سی متری اول، روبروی ثبت احوال

معرفی رشته مهندسی معماری

یکی از رشته های جذاب گروه ریاضی مهندسی معماری است، معماری یک هنر است و مباحث درسی این رشته ترکیبی از فن و هنر است. مواردی که برای تبدیل فرد به یک معمار خوب نیاز است می تواند کمی ذوق هنری، قدرت خلق یک اثر نو، تخیل قوی و روحیه کار گروهی باشد.

مهندس در لغت به معنای هندسه دان است و به فردی گفته می شود که با هندسه و مباحث هندسی سر و کار دارد و معمار نیز هنرمندی است که به کمک مباحث هندسی بنایی می سازد که گاه تا هزاران سال باقی خواهد بود و می تواند هویت یک جامعه به شمار آید.

مهندس معمار دارای تفکرات ناب و خلاقانه ای است که با توجه به فرهنگ سبک معماری منطقه، اقلیم دید و منظر مناسب طراحی می کند. این هنر یکی از هفت هنر اصلی است و هنرمند معمار و آثار او در گروه آثار هنری قرار دارد. معمار باید دارای قدرت تجسم بالا، ذوق هنری و خلاقیت باشد و عناصر زیبایی شناختی بصری را بشناسد.

رشته‌ معماری دارای‌ دو جنبه‌ هنری‌ و فنی‌ است‌ که طراحی‌، زیباشناسی‌ و نحوه‌ زیباکردن‌ حجم‌ها، نماها و پلان‌ها به‌ قسمت هنر و دروسی‌ مثل‌ سازه‌های‌ بتنی‌ و فلزی‌، مقاومت‌ مصالح‌، ایستایی‌، تأسیسات‌ مکانیکی‌ و الکتریکی‌ به‌ قسمت فنی‌ این‌ رشته‌ ارتباط دارد. در این رشته دروس‌ هنری‌ اهمیت‌ بیشتری‌ دارند.

و دروس‌ علمی‌ و فنی‌ در راستای‌ این دروس‌ هستند. به عنوان نمونه در طراحی‌ خانه‌ باید فضای‌ آرامش‌بخشی‌ طراحی شود تا باعث‌ اضطراب‌، خستگی‌ و دلتنگی‌ القاء نشود، کاری‌ که‌ بیش‌ از رعایت‌ اصول‌ فیزیکی‌ مثل‌ نور و صوت‌به‌ آشنایی‌ با اصول‌ زیبایی‌شناسی‌ نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته مهندسی معماری کنکور 1402

معماری ایران دارای دو نظام آموزشی است که یکی نظام آموزش سنتی معماری است و انتقال اطلاعات و مفاهیم را بر عهده دارد و دیگری با پیدایش مدارس معماری در ایران و تحت عنوان نظام آموزشی آکادمیک و کلاسیک به وجود آمده است. 

مهندس معمار طراحی نقشه های ساختمان های جدید و برنامه بازسازی و محافظت از ساختمان های قدیمی را بر عهده دارد. این افراد وظیفه دارند ترکیب و نحوه قرار گیری مجموعه ای از ساختمان ها و فضاهای اطراف آنها را طراحی نمایند. معمار ناظر نهایی و هماهنگ کننده همه ی نقشه‌های بنا شامل نقشه‌های معماری و طراحی، نقشه‌های محاسبات سازه‌ای و نقشه‌های تأسیساتی است.

معرفی رشته کاردرمانی

کاردرمانی یکی از رشته های علوم توانبخشی است که میزان توانایی ها و ناتوانایی های بیمار را مورد ارزیابی قرار می دهد است. ناتوانی ها اتفاقاتی هستند که ممکن است بر اثر عوامل مختلف از جمله بیماری‌های‌ مختلف‌، سکته‌ های‌ مغزی‌، حوادث‌، تصادفات‌، جنگ‌، عقب‌ ماندگی‌ های‌ ذهنی‌ و … برای اشخاص پیش آید،بنابراین کاردرمانگر بر اساس‌ تشخیص‌ و معرفی‌ پزشک،‌ درمان‌ جسمانی‌ و روانی‌ بیماران را به عهده می گیرد و آنها را در بهبود و تقویت عملکردشان در زندگی روزمره یاری می کند. 

هدف از این رشته بهبود و توانبخشی ناتوانی های بیماران و همچنین آموزش و درمان معلولین است. رشته کار درمانی در گروه رشته های پیراپزشکی است و امکان تحصیل در رشته کار درمانی در ایران در مقاطع کارشناسی‌ پیوسته‌ و کارشناسی‌ ارشد ناپیوسته‌ و دکتری وجود دارد. 

رشته کار درمانی در مقطع کارشناسی گرایش خاصی ندارد. فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی کار درمانی می توانند در مقطع کارشناسی ارشد در رشته های تاریخ علوم پزشکی، مدیریت توانبخشی، علوم تشریح، نانو تکنولوژی پزشکی، اپیدمیولوژی، انفورماتیک پزشکی، آمار زیستی، مدیریت خدمات بهداشت درمانی، فناوری اطلاعات سلامت،آموزش پزشکی ادامه تحصیل دهند.

معرفی رشته حقوق

موضوع حقوق و علم حقوق از تمام روابط اجتماعی گرفته شده که آثار حقوقی از آن ایجاد می شود. ارتباط می تواند به رابطه دولت و مردم ارتباط داشته باشد که این نوع ارتباط حقوق عمومی نام دارد یا می‌تواند به روابط خصوصی بین مردم که به آن حقوق خصوصی می‌گویند مربوط باشد.

در حقوق عمومی تحت عنوان حقوق قوای سه گانه کشور حاکمیت به اداره کشور مربوط می‌شود و در مورد حقوق خصوصی به روابط بین مردم می پردازد که از جمله مهمترین آنها می‌توان به روابط تجاری اشاره نمود که عامل ایجاد رشته حقوق تجارت شده است.

رشته حقوق یکی از رشته‏ های محبوب داوطلبان گروه علوم انسانی است. دامنه گرایش ‏های رشته حقوق گسترده است و در کلیه روابط زندگی امروز قابل ملاحظه می باشد. این روابط می‏تواند مربوط به روابط دولت و مردم باشد و یا روابط خصوصی مردم را در برمی ‏گیرد.

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته حقوق کنکور 1402

مسائل مربوط به حقوق مدنی است که از آن جمله می‏ توان به اموال، مالکیت، قراردادها، مسئولیت‏ هایی که اشخاص در خطاهایی که مرتکب می‏ شوند برایشان به وجود می‏ آید مثل مسئولیت ناشی از حوادث، قواعد مربوط به ارث، وصیت، ولادت، اقامتگاه اشخاص و دهها مورد دیگر اشاره نمود.

شاخه ای از حقوق به روابط بین المللی می‏ پردازد که خود به دو بخش حقوق روابط بین الملل عمومی و خصوصی تقسیم شده است، حقوق روابط بین الملل عمومی به روابط بین دولت ها و سازمان های بین المللی می‏ پردازد. مسائل مربوط به حقوق مدنی به مواردی از جمله اموال مالکیت، قراردادها و مسئولیت هایی که شخص در خطاهایی که آن را انجام میدهد برایش اتفاق می افتد مانند مسئولیت‌هایی که از حوادث و وصیت ولادت اقامتگاه ارث و موارد دیگر ناشی می‌شود اشاره نمود. 

یکی دیگر از گرایش های حقوق مربوط به روابط بین الملل است که به دو بخش حقوق روابط بین الملل عمومی و حقوق روابط بین الملل خصوصی تقسیم می شود که حقوق روابط بین الملل عمومی به رابطه بین دولت و سازمانهای بین المللی گرایش دارد.

معرفی رشته پرستاری

پرستاری یکی از رشته های پیراپزشکی کنکور سراسری تجربی است که در دانشگاه های روزانه ، پردیس خودگردان و آزاد این رشته ارائه می شود. پذیرش در رشته پرستاری با شرکت در کنکور سراسری تجربی صورت می گیرد، اما در بعضی از سال ها تعداد محدودی از دانشگاه های علوم پزشکی، شرایط ورود بدون کنکور به این رشته را فراهم نموده اند.

برای موفقیت در هر رشته و از جمله رشته پرستاری، شخص باید از ویژگی‌های خاصی برخوردار باشد تا بتواند در محیط کار درستی و اصولی خدمت رسانی کند، بعضی از این ویژگی های عبارتند از: داشتن صبر و حوصله بالا در برخورد مناسب با بیماران در شرایط و موقعیت های اورژانسی، داشتن توان جسمی و روحی بالا به به شکلی که فرد طاقت شیفت‌های متعدد و خستگی‌های مفرط را داشته باشد. داشتن احساس مسئولیت، عشق و علاقه به انسان‌ها، داشتن نظم و انضباط در جهت رسیدگی به بیماران

انتخاب رشته کنکور 1402

معرفی رشته مامایی

یکی از پرطرفدارترین رشته های علوم پزشکی مامایی است. نقش اصلی ماما در ارتباط با مادر و کودک است. ماما به مشاوره قبل بعد و حین ازدواج و همچنین آموزش نحوه تنظیم خانواده و مراقبت از کودک در دوران بارداری و زایمان طبیعی و سزارین و همچنین مراقبت بهداشتی مادر و کودک در زمینه های بهداشت می پردازد. رشته مامایی فعالیت خود را از دوران قبل از حاملگی شروع و حتی بعد از زایمان شش سالگی کودک نیز ادامه می دهد.

قبل از دوره بارداری، ماما بررسی می کند که آیا یک خانم توانایی باردار شدن را دارد یا خیر و اگر باردار شدن برای او خطری در بر داشته باشد و یا برای فرزندش مشکلی به وجود آورد، قبل از بارداری با ماما مشورت می کند و آزمایش‌های لازم را انجام می دهد تا زیر نظر ماما بارداری و زایمان بی خطری داشته باشد.

در مرحله بعدی وقتی که خانمی باردار باشد ، در دوره بارداری باید مراقبت ها و توصیه‌های ماما را انجام دهد و با مراجعه به کلینیک های مراقبت در بارداری و یا محل فعالیت ماما، در جریان سلامت خود و فرزندش قرار داشته باشد. خانم در دوران بارداری باید در فاصله های زمانی معین به ماما مراجعه نماید تا معاینه شود و سلامت مادر و فرزند توسط ماما بررسی گردد و اگر خطری آنها را تهدید می کرد تعیین، کنترل و درمان شود. 

مرحله بعدی زایمان مادر است که در این مرحله ماما بررسی‌هایی را انجام می دهد و بعد از کسب اطمینان از آمادگی مادر برای زایمان و سلامت و فرزندش در زایمان طبیعی یا هر روشی که پزشک تجویز نموده است انجام خواهد شد. اگر جنین از حالت طبیعی خارج شود بر عهده پزشک زنان و زایمان است که مسئولیت زایمان را برعهده بگیرد. بعد از مرحله زایمان کنترل سلامت فرزند و مادر و نحوه رشد  او تا حدودی بر عهده ماما است.

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته مامایی کنکور 1402

در مرحله بعد،مساله با اهمیت بهداشت مادر و کودک است که ماما برای وضعیت رشد و تکامل کودک، رشد فیزیکی، تکامل اجتماعی، رفتاری و گفتار کمک می کند. از 5 روزگی تا 6 سالگی و واکسیناسیون،  ماما در جریان تمام امور نوزاد خواهد بود. هچنین ماما در درمانگاههای زنان یا در مطب‌های خصوصی برای پیشگیری اولیه سرطان دهانه رحم و سرطان پستان در خانم ها فعال می باشد.

آدرس ما: کرمانشاه،22 بهمن سی متری اول، روبروی ثبت احوال

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر